BajsLina

Ett tag sedan

Publicerad 2018-03-28 21:52:13 i Allmänt, Mående,

Ja nu var det som sagt några dagar sedan som jag skrev här. Det behövs tas pauser ibland från, i princip allt. Trots att jag inte har skrivit här har jag inte slutat tänka och bearbeta mina tankar och mitt beteende. Tvärtom har jag fått en paus ifrån allting så jag har kunnat utnyttja det jag nu har en vetskap om. 

Mitt största problem just nu är jobbet. Utan tvekan. Privatlivet jobbar jag med hela tiden för där är det jag som bestämmer över mig själv. På jobbet kan jag inte bestämma över mig själv, då det går ut över andra på ett annat vis. Där måste jag börja reflektera över vad jag faktiskt kan ändra på hos mig själv istället för att störa mig på alla andra. För det är i princip det jag gör nu. Jag tycker att tonen mellan kollegor och rent generellt är fullständigt kass. Förut la jag ner energi på att känna vad alla andra kände och försökte peppa och hjälpa utan att få någonting tillbaka och det har tagit hårt. För jag har faktiskt förväntat mig något tillbaka. Vilket jag vet att jag egentligen aldrig skulle ha förlitat mig på. I den sitsen har jag varit alltför många gånger och blivit lika besviken varje gång, även i detta jobbsammanhang. Nu är det dock slut med det, för jag blir helt slut av det. Gör inte det jag egentligen är kapabel till för att jag är rädd att klampa alla andra på tårna. I och med den inställningen har jag även tappat tron på mig själv. Aldrig känt att jag räckt till fast jag vet att jag kan så mycket mer...Jag ska sluta ta åt mig av all negativitet. Sluta lyssna, inte ge någon respons. Är det något jag har problem med kommer jag ta det med chefen. Tro mig, den tiden kommer för jag har mycket att säga. Men för nu blir det fokus på vad jag kan göra.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela