BajsLina

Ibland krävs det lite

Publicerad 2018-03-16 12:30:00 i Allmänt, Mående,

Gårdagen slutade med att jag somnade efter 8 och vaknade halv 6. Alltså nästan 10 timmars sömn. Tror dock att jag behöver det ibland. Mina batterier var helt uttömda trots en fantastisk dag. Jag har en teori om där jag trot att det sviktade. "Jag har en idé" sade jag. Då fick jag en (i mina öron) ganska spydigt kommentar av en kollega"det var ju ovanligt..", tänkte inte mer på det och drog igång mitt projekt men fick stressa sjukt mycket. Vilket nog räckte för mig att dränera mig på energi. 
Hur hade jag kunna gjort annorlunda? Frågat mon kollega som var där ute om det var okej att hon var själv i tio minuter? Då hade jag inte behövt stressa alltför mycket... Det tåls att tänka på.

Idag kände jag att hur mycket jag än vill att vi ska jobba som ett team så är det svårt. Det enda jag kan börja med är ju mig själv. Den där kommentaren kom säkerligen bara ut fel, jag vet ju till och med att hon uppskattar att jag gör saker. Jag ska börja tala mer klarspråk och med mycket värme. Jobba utifrån att vi faktiskt vill arbeta som ett team. För vem vill gå runt och inte känna sig trygg på sin arbetsplats?  Ärlighet och värme kommer jag längst på och det ska jag fortsätta med. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela